Cykelklubbens historie

I efteråret 2005 fødes de første tanker om opstart af en motions-cykelklub i Kjellerup. Igennem et par år har en lille flok cykelentusiaster mødtes hver tirsdag og torsdag for at cykle sammen. Et par stykker af dem ville gerne have tingene organiseret en smule.

Det sker den 9. januar 2006 hvor flokken er inviteret til TEAM DESIGNAS holdpræsentation. Her begynder det for alvor at tage fart, da Designa tilbyder cykeltøj til alle medlemmer, hvis der laves en motions-cykelklub.

Den 25. februar 2006 kommer der 84 deltagere til stiftende generalforsamling, og klubben er en realitet. Allerede få dage senere var vi oppe på 114 medlemmer. Med cykeltøj sponseret af Designa, er det naturligt at kalde klubben Designa Motions Cykling.

I 2014 skiftede vi navn til Kjellerup Cykelklub, fik nyt design og farver på tøjet, men vore værdier er stadig de samme.

Det sociale har meget stor betydning for klubben og der bliver holdt en del sociale arrangementer i løbet af året for at mødes uden det behøver at være på cykel. Når man cykler i Kjellerup Cykelklub er man sikker på at komme med hjem og der er altid nogen til at hjælpe.

I 2021 var der 130 medlemmer og der er fast træning 4 gange om ugen med start og slut ved vores klubhus på Sindingsgade 5.

Vi cykler på racer, MTB og Gravel på alle niveauer. Ca. 80% af vores medlemmer er i alderen 50 til 70 år.